Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
Fler rollspelsforum? I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
Fler rollspelsforum? I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
Fler rollspelsforum? I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
Fler rollspelsforum? I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
Fler rollspelsforum? I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 Fler rollspelsforum?

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 18:51

Hejsan! Jag är en person som är lite rollspelsberoende hehe. Så skulle vara najs att veta om det finns någon annan rollspelssida där ute också? En svensk!
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 19:00

Det finns det säkert! Jag kan inte namnet på någon dock. Svårt att veta hur pass aktiva dessa är också Smile
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 19:46

Det är så synd! Alltså inget illa mot den här sidan! Den här är ju superbra tycker jag! Men jag får sånna rollspelscravings XD. Har försökte googla men hittar som ingenting :/ Det enda jag hittar är andra människor som söker efter rollspelssidor :/
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 22:43

Mjo. Det brukade finnas ett par stycken minns jag. Men de har alla dött på grund av inaktivitet. Det är så svårt att rekrytera folk också.
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 23:01

Väldigt tråkigt. Hoppas det inte sker med den här sidan. :/
Till överst på sidan Gå ner
Rahvin
Rahvin
Grundare


Posts : 288
Join date : 12-09-12
Age : 31
Location : Karlstad

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Arbetslös
Klass: Magiker

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 23:13

Skulle precis länka till http://z13.invisionfree.com/Sallgand/index.php men när jag gick in och kollade såg det ganska dött ut. Razz Nej det är ganska svårt att finna en bra aktiv rollspels sida.
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-01, 23:20

Synd! Såg ut som en bra rollspelssida.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jack
Jack
Nykomling

Posts : 9
Join date : 12-09-20
Age : 26
Location : Motala

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Försäljare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-02, 23:47

Om du inte har något emot engelska så finns det säkert massvis.
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-02, 23:53

Jo det är ju det jag funderar på. Om man skulle bita i det sura äpplet och börja rollspela på engelska Razz
Till överst på sidan Gå ner
Typhor
Typhor
Nybörjare

Posts : 51
Join date : 12-09-16
Age : 31

Karaktär
Ras:
Yrke: Bard
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-03, 17:49

Sallgand, som Rahvin redan föreslagit, växlar ganska mycket i aktivitet. Ibland rollas det för fullt och ibland är det lugnare perioder. Men ett bra val att ha uppsikt på om man gillar Low-Fantasy
Till överst på sidan Gå ner
skuggflamma
skuggflamma
Nybörjare

Posts : 75
Join date : 13-10-05

Karaktär
Ras: Halvalv
Yrke: Riddare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 15:20

Hej!
Jag är spelledare på Sallgand och infaller i att aktivteten på forumet går i vågor. Forumet är så aktivt som spelare väljer att göra det, spelar inga så.. ja, det säger ju sig självt - då står det stilla.
Försöker uppmuntra till att spelare ska kommunicera med varandra och ha en så spelskapande attityd mot varandra som möjligt. Och inte förlita på andra för att få spel.

Jag tycker absolut att man ska gå med i Sall om man är ute efter lowfantasy. Jag finns tillänglig om man undrar något. Vill man spela där, så kontakta de andra spelarna och försök dra igång något, visa fram tårna så tror jag lätt att det kan bli fart på Sallgand.

Peace.
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 15:42

Vilket självfallet gäller alla sorters sidor, likväl spel i alla former, inte bara rollspelssidor.
Om användarna inte är aktiva så blir det ingen aktivitet Smile
Till överst på sidan Gå ner
Nihirian
Nihirian
Bekant

Posts : 211
Join date : 13-10-03

Karaktär
Ras: Alv
Yrke: Skribent
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 15:54

Det är dock lite skilland som jag kommer ihåg Akrylia hade starkt, när medlemmarna efter lång tid med fasta karaktärer byggt relationer med vandarna både personligen och karaktär. Då blir det mer aktivit då folk kan sitta online och bara snacka utöver rollspelandet.
Till överst på sidan Gå ner
skuggflamma
skuggflamma
Nybörjare

Posts : 75
Join date : 13-10-05

Karaktär
Ras: Halvalv
Yrke: Riddare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 16:20

Jag vet inte vad medelåldern är här på Akrylia, men på Sallgand har vi en något äldre grupp, som har jobb, familj... folk sitter inte dygnet runt vid en dator och övervakar trådar, sen tror jag att dom har minst lika starka relationer till sina karaktärer som en annan spelare på vilken annan sida som helst.
Till överst på sidan Gå ner
Typhor
Typhor
Nybörjare

Posts : 51
Join date : 12-09-16
Age : 31

Karaktär
Ras:
Yrke: Bard
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 16:33

Kul att se att du tittar förbi skuggflamma ^^
Till överst på sidan Gå ner
skuggflamma
skuggflamma
Nybörjare

Posts : 75
Join date : 13-10-05

Karaktär
Ras: Halvalv
Yrke: Riddare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 16:35

Hej Typh!
Jupp, letar efter ett ställe att få spela fantasy, men det lutar nog åt att jag drar igång nått eget.
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 16:37

En del personer från vår sida har även jobb och familj. Jag har jobb men känner att jag inte är redo för att bilda familj riktigt ännu Smile
Till överst på sidan Gå ner
Rahvin
Rahvin
Grundare


Posts : 288
Join date : 12-09-12
Age : 31
Location : Karlstad

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Arbetslös
Klass: Magiker

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 16:39

skuggflamma skrev:
Hej Typh!
Jupp, letar efter ett ställe att få spela fantasy, men det lutar nog åt att jag drar igång nått eget.
Om du gör det kom förbi och lämna en länk. Det är svårt nog att finna svenska rollspels sidor som det är. ^^
Till överst på sidan Gå ner
skuggflamma
skuggflamma
Nybörjare

Posts : 75
Join date : 13-10-05

Karaktär
Ras: Halvalv
Yrke: Riddare
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 16:45

Javisst Smile
Till överst på sidan Gå ner
Nihirian
Nihirian
Bekant

Posts : 211
Join date : 13-10-03

Karaktär
Ras: Alv
Yrke: Skribent
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 17:05

Var inte det jag syftade på utan att aktivitet även gäller att folk på sidan även sitter online för att prata med spelade man bildat sig bra relationer med, inte relation mot sin karaktär. Då karaktären själv bildat sig relationer som passar denne och andra spelares karaktärer så brukar man ha svårare att släppa sin karaktär och vill oftast komma tillbaka för att spela på den.
Vad gäller familjer och sådant vet jag inte, det är väl mer vanligt nu om de gamla akryliamedlemarna skulle vara aktiva men såklart är det förståeligt att det inte finns samma tid. Men ja, som jag sa först var det absolut inte det jag menade när jag skrev mitt inlägg.

Rahvin skrev:
skuggflamma skrev:
Hej Typh!
Jupp, letar efter ett ställe att få spela fantasy, men det lutar nog åt att jag drar igång nått eget.
Om du gör det kom förbi och lämna en länk. Det är svårt nog att finna svenska rollspels sidor som det är. ^^
Eller så får vi tummen ur och gör klart Demora, så finns det en till svensk sida!


Senast ändrad av Catoya den 2013-10-06, 17:21, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Typhor
Typhor
Nybörjare

Posts : 51
Join date : 12-09-16
Age : 31

Karaktär
Ras:
Yrke: Bard
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 17:17

Demora! <3
Till överst på sidan Gå ner
Rahvin
Rahvin
Grundare


Posts : 288
Join date : 12-09-12
Age : 31
Location : Karlstad

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Arbetslös
Klass: Magiker

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 17:25

Catoya skrev:
Eller så får vi tummen ur och gör klart Demora, så finns det en till svensk sida!
Men Akrylia... och lore... och ider jag måste skriva ner. Skriva om! Och besluten som måste tas och.. och... pale 
Till överst på sidan Gå ner
Nihirian
Nihirian
Bekant

Posts : 211
Join date : 13-10-03

Karaktär
Ras: Alv
Yrke: Skribent
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 17:33

Hahaha men det är ju faktiskt inte så mycket kvar, vi ska ju mest bestämma vilka platser som ska finnas och lägga upp dom i forumet, sedan renskriva/skriva klart info för vi har ju loren i princip färdig och så lägga upp det i informationstabben, mer än så är det väl inte?
Till överst på sidan Gå ner
Rahvin
Rahvin
Grundare


Posts : 288
Join date : 12-09-12
Age : 31
Location : Karlstad

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Arbetslös
Klass: Magiker

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 17:36

Catoya skrev:
Hahaha men det är ju faktiskt inte så mycket kvar, vi ska ju mest bestämma vilka platser som ska finnas och lägga upp dom i forumet, sedan renskriva/skriva klart info för vi har ju loren i princip färdig och så lägga upp det i informationstabben, mer än så är det väl inte?
Du känner inte mig tillräckligt. :p IT IS NEVER DONE! Men jo vi borde börja sätta ihopp delarna till något användbart.
Till överst på sidan Gå ner
Typhor
Typhor
Nybörjare

Posts : 51
Join date : 12-09-16
Age : 31

Karaktär
Ras:
Yrke: Bard
Klass: Klasslös

Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime2013-10-06, 17:51

Man måste lära sig att prioritera det viktiga här i livet. Så som mat, sömn och Demora
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content



Fler rollspelsforum? Empty
InläggRubrik: Sv: Fler rollspelsforum?   Fler rollspelsforum? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 

Fler rollspelsforum?

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: OFF :: OFF-Diskussion-