Akrylia är ett forumrollspel som skapades 2007. Det kom att bli mycket mer populärt än vad jag någonsin trodde att det skulle bli. Bevisligen fanns det många duktiga rollspelare och författare där ute som bara väntade på att få skriva av sig och berätta fantastiska historier tillsammans.
Akrylia var en plats att återvända till då det passade och då inspirationen kom farande. Framförallt utvecklades Akrylia till en härlig community med god stämning och en salig blandning av personer från hela Sverige.
Efter utvecklingar av sidan och konceptet tappade projektet dock fart 2010 och avslutades i samförstånd av användarna till förmån för en ny och fräsch sida skapad gemensamt av en kärna av Akrylias användare.
Spola fram två år och plötsligt hör det förflutna av sig till mig. Det fanns intresse att dra igång Akrylia igen och jag hoppade på projektet att få igång sidan efter den viloperiod som den fått. Vi tänker dock inte bara lappa ihop den gamla karossen och köra ut på vägen. Nej, vi har satt iväg på en galen resa för att återupptäcka Akrylia. Förbättra och förtydliga - prova nya grepp.
Ny som gammal - Välkommen till ett bättre Akrylia!
www.akrylia.se
Gamla Akryliabilder