Människa. - Spelbar
Medelålder: 47
Medellängd: 175 cm
Boplats: Easthall, Narsis, Mercatura, Argos
Information:
Den mest förekommande rasen i södra Akrylia. Under tusentals år så har de hastigt ökat i antal och de anpassar sig snabbt till Akrylias förändrande klimat. Människor är väldigt mångsidiga och finns i alla möjliga former. De kan arbeta med nästan vad som helst. Människor har alltid varit den ledande styrkan i utveckling igenom tiderna. De är ofta väldigt smarta men också oberäkneliga av samma anledning.
Alv. - Spelbar
Medelålder: -
Medellängd: 186
Boplats: Sanirnilva.
Information:
Den äldsta rasen av de flera som bosatt sig över kontinenten. Alverna håller sig för det mesta till skogarna men förekommer även i resterande städer. Det sägs att alverna är de som besitter mest kunskap om landet och magin som flöder genom alla levande ting. Alverna har tappat sin odödlighet och befinner sig för tillfället i en skör relation med landets övriga raser. De är ofta väldigt magra och långa varelser.
Dvärg. - Spelbar
Medelålder: -
Medellängd: 130 cm
Boplats: Easthall, Mercatura, Narsis
Information:
En väldigt envis och robust ras. Dvärgar brukade vara mer förekommande men har med tiden blivit en allt mer sällsynt syn. De begav sig från Akrylia efter att vättarna attackerat deras hemland i öst. Ett fåtal stannade kvar av egen fri vilja. Dvärgar är ofta väldigt kraftigt byggda och har sällan något emot slitgöra. Legenden säger att dvärgarna var de som upptäckte runskriften. Konsten att binda magi med magisk skrift.
----
Orch. - Ej Spelbar
Medelålder: -
Medellängd: 179
Boplats: Dormash
Information:
Fula och gräsliga varelser. Orcher har infesterat Akrylias norra bergskedja och har levt igenom århundraden sedan de skapades av den onde trollkarlen Al-Krotos. Orcher brukade användas som soldater i forna krig. Mestadels som kanonfoder. Sköldar av kött med svaga sinnen. De är vilda och visar ingen respekt. De är konstant i krig mellan sig själva och sprider endast kaos. Orcher förekommer inte längre i Akrylia utan kan endast ses i bergen till norr.
Troll. - Ej Spelbar
Medelålder: -
Medellängd: 318 cm
Boplats: Akrylias träskmarker
Information:
En av de största raserna i Akrylia. Deras enorma storlek utmanas endast av deras egna dumhet. Troll lär sig tala vid väldigt sen ålder, mestadels för att de sällan använder sig av ord för att kommunicera. Hellre så grymtar de och pekar, eller slåss. Det är mycket lättare. Trots sin storlek så kan troll vara snabba varelser om de är uppretade. De är ofta hungriga och är kända för att kunna äta nästan vad som helst. De använder sig ofta av trädstammar och stora stenar i rep som vapen, även om en näve skulle kunna krossa en vanlig man.
Demon - Ej Spelbar
Medelålder: -
Medellängd: -
Boplats: Underjorden.
Information:
De föresekommer i historiska legender och barnsagor. Demoner är väsen som kommit till denna värld genom en annan. Deras storlek och deras form varierar till extrema längder och de har inga specifika kännetecken. En demon har en naturlig magisk förmåga och behöver inte använda sig av varken ord eller rörelser för att bruka deras magi i vår värld. En demon kan inte resa till vår värld utan hjälp. De är giriga varelser och gör allt för att utöka sin egna makt.
Kentaur. - Ej Spelbar
Medelålder: 45
Medellängd: 195 cm
Boplats: Shirak
Information:
Korsningen mellan man och häst. Kentaurer var tidigare förekommande på fastlandet men rasen har förlorat en stor mängd av sin population i krig mot Minotaurerna. De övergav fastlandet och håller sig till sin ö långt ut på havet. Kentaurer är en av Akrylias snabbaste varelser. De är stora på grund av sin underkropp och har en naturligt tränad överkropp. Kentaurer brukar hålla sig ifrån andra raser men kan vara mycket vänliga. De är en stolt ras och bör bli behandlad med respekt.
Älva. - Ej Spelbar
Medelålder: -
Medellängd: 7 cm
Boplats: Akrylias skogar.
Information:
Älvor är magiska varelser som sällan visar sig kring dagstid. De har samma kroppsform som en alv eller slank människa. Så som alver har de spetsiga öron, men till förhållandet av kroppsstorlek så är deras öron betydligt längre. De är blyga varelser och flyr ofta vid åsynen av andra raser. De lever på små insekter, blad och örter. De besitter en naturlig magisk förmåga som de kan använda sig av då det passar dem. De är flygande varelser med vingar som påminner om en fjärils och de lyser i mörkret. Att se en älva tolkas ofta som ett tecken på tur.