Akrylia är en stor värld med många olika varelser. Alla med olika liv, mål, drömmar och så vidare. Ibland kan det vara svårt att fylla det luckor som skapas mellan alla dessa spelade karaktärer. De är ofta mycket speciella och även om det troligen finns andra karaktärer av samma skrot och korn så är det inte säkert att dessa spelas av någon användare.
För att få en lite mer sammankopplad känsla skulle man kunna skapa karaktärer som har relationer till varandra redan från början. Karaktärer som inte bara är inplacerade från ovan, utan som är en del av den här världen. Låt mig utveckla detta:
I nuläget så har vi en påhittad värld: Akrylia. I den har vi ett antal medföljande individer som inte spelas av någon spelare. De finns där redan, de tillhör världen. Sedan skapar vi som användare en karaktär och placerar in den i denna värld, ett yttre element som placeras in i en redan sammanhängande värld. Sedan lutar vi oss tillbaka och ser hur den här personen kommer att klara sig på denna främmande plats. Ungefär som om vi skulle placera grodan Kermit i Narnia eller en anka i tigerburen. Vi placerar in karaktären alldeles ensam i en främmande värld och de känner ingen, i alla fall ingen som kommer att agera självständigt och inte vara en del av möblemanget så att säga.
Jag föreslår därför att man med fördel kan skapa karaktärer som har relationer till varandra redan från början. Karaktärer som är släkt, har en mentorrelation eller liknande. De har då en levande del av världen att knyta an till. Ju fler som på detta sätt knyter ihop sina karaktärer, desto större del av Akrylia kommer att vara en levande oas mot det döda "Ja vi finns också i världen men vi gör ingenting självmant eftersom vi inte är levande varelser".
Förstår ni vad jag menar? Tycker ni också att det visserligen är gott om frisk luft, men att det är aningen kallt?