Namn: Chrystal Geyser
Ras: Människa
Ålder: 22
Kön: Kvinna
UTSEENDE: 1.70 cm lång med slank, men ändå atletisk kropp. Svart, böljande hår, som alltid verkar leva sitt eget liv, som går ner till skulderbladen. Ögonen har en amazongrön färg med bruna inslag. Ansiktet har ganska kraftiga drag, som många skulle säga, ger henne ett moget framträdande.
BAKGRUND:Namnet Chrystal Geyser kommer från att hennes mamma älskade det kristallklara, alpinska springvattnet, men det finns ingenting hos Chrystal själv som påminner om det.
Hon kommer från en relativt obetydlig medelklass familj. Den består av 2 bröder, som följt hennes fars arbete som smed och hennes mamma som är sömmerska.
Själv hatade hon det händelselösa livet och stack iväg hemifrån som 16 åring. Sedan dess har hon rest runt och tagit lite småjobb här och där. Kunskaperna inom sömnad och smideri har gett henne fördelar inom såvär jobb, som att kunna göra egna vapen och kläder.
ÖVERTYGELSER:Jag vill bli bra i stridskonst.
Att jag håller mitt ord är viktigt.
Jag tar dagen som den kommer.
INSTINKTER:Om ni möter mig i strid, så är jag både snabb och smidig.
Om jag inte får resultat fort, så är jag envis och ger inte upp i första taget.
Jag handlar ofta impulsivt, så jag hamnar ofta i knepiga situationer.
¤Styrkor: Vältalig. Duktig med kniv, svärd och yxa.
¤Svagheter: Ger svar på tal, vilket ofta har försatt henne i svårutkomliga situationer. Mörkrädd, vilket hon dock aldrig skulle erkänna.